Anasayfa Kimler Online Bugünün Mesajları Forumları Okundu Kabul Et
Go Back   Balık Avı Amatör ve Sportif Olta Balık Avcılarının Buluşma Noktası Balık Sevdam > BALIK AVINDA KULLANILAN TEKNE VE BOT ÇEŞİTLERİ > Tekne İle İlgili Genel Bilgiler
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Arama Bugünkü Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et

Tekne İle İlgili Genel Bilgiler Ahşap bir tekne mi yoksa fiber mi... Çapalar, halatlar, kromaj malzemeler, livarlar, tüm tekne malzemeleri... hepsini bu başlığa sığdırdık!

Cevapla
 
Sayfayı Paylaş LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-05-2010, 02:16 AM   #1
Administrator
 
Hamdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2010
Bulunduğu yer: İstanbul Pendik / Kadıköy
Yaş: 40
Mesajlar: 13.540
Konular: 268
Teşekkürleri: 1.715
694 Mesajı, 1.289 Teşekkür Aldı
Standart Tekne Demirleri, Demir çeşitleri.

DEMİRLER

www.baliksevdam.com - Tekne Demirleri, Demir çeşitleri.
Deniz üzerinde kalmak için kullandığımız deniz tabanına tutunma malzemeleridir. Galvanizli dökme demir,paslanmaz çelik gibi ağır metallerden yapıldığı gibi, aliminyum gibi hafif metallerden yapılanları da vardır.




Şu parçalardan oluşur.
  1. Beden
  2. Tırnaklar
  3. Meme
  4. Kollar
Beden, bir birleştirme kilidiyle zincire irtibatlanır. Demir, tekne bağlantısının tamamının zincir olması tercih edilir.



Bu mümkün değilse, en az 1/3 zincir, 2/3 halat kullanılmalıdır. Bu durumda, zincir hem ağırlık yaparak bedenin deniz dibinden kalkmasını sağlayacak, hem de sürtünmeler sonucu demir halatının zedelenmesini engelleyecektir.


DEMİR TİPLERİ

Admiralti (balıkçı) Demiri: iki tırnaklı, beden üzerinden kollu bir demirdir. Kollar deniz dibine yatma eğilimindedir. Bu durum, kollarla 90 derecelik açı yapan tırnakların dibe güçlü bir şekilde saplanmasına imkan verir.



Özellikle yosunlu diplerde ince tırnaklar, zemini yararak, yosun köklerine saplanır ve çok iyi tutunma sağlar. Aynı şekilde, kayalık zeminlerde de kol, tırnak açısı ve tırnak küçüklüğü nedeniyle kolay ve güçlü tutunma noktaları bulur. Dezavantajları şunlardır, şekli irtibarıyla teknede muhafazası zordur. Herhangi bir loçaya oturmaz. Güverte üzerine alınması, küpeşteye bağlanması veya baş ambara yerleştirilmesi gerekir. Atması ve alması kolay ve pratik değildir. Ayrıca, sert hava altında, kum ve çakıl zeminlerde, tırnak yüzeylerinin çok geniş olmaması nedeniyle tarama riski yüksektir.
Danforth Demiri: iki geniş ve sivri uçlu tırnakları olan bir demirdir. Tırnakları haraketlidir. Kum ve balçıkta geniş direnç yüzeyi bulduğu için iyi tutunma sağlar.



Her ne kadar tırnakları sivri de olsa, tırnak beden açısının küçük olması nedeniyle kayalık zeminde tutunma noktası, yosunlu zeminde ise, yosunlar arasında zemine saplanacak yer bulamadığı için iyi tutunma sağlayamaz. Teknede muhafazası kolaydır. Kendine uygun yapılmış loçaya kolayca oturur. Kullanımı pratiktir.
CQR (Pulluk) Demiri: Pulluk tipindedir. Mafsallıdır, bu nedenle rüzgarın değişmesi halinde fazla taramadan tekrar dibe tutunur. Mafsalsız ve daha geliştirilmiş modeli Delta Tipi demirdir. Benzer özelliklere sahiptirler. Fakat Delta Demiri, daha geniş ve çekme kuvveti yönünde daha açılı tırnaklara sahip olduğu için CQR'den daha fazla tutunma özelliğine sahiptir.




Yosun zeminde, sivri tırnak uçları, demir ağırlık merkezi ve tırnak yan yüzeyleri vasıtasıyla yosunların arasından dibe ulaşır ve köklere saplanarak, Bruce ve Danfarth'a nazaran daha güçlü tutunma sağlar. Balçık ve kum zemine ise tutunmaları, sivri tırnak uçlarının zemini pulluk gibi sürerek yırtması nedeniyle, Bruce ve Danfort'a göre zayıftır. Kullanımları pratiktir. Kendilerine uygun loçalara rahatlıkla otururlar.
Bruce Demiri: Üç tırnaklı, yuvarlak hatlı bir demirdir. Hareketli parçası yoktur. Ağırlık merkezi çok iyi dengelenmiştir. Başlangıçta deniz dibine yan düşer, yük bindikçe bu tırnaklar, orta tırnağı zemine gömme eğilimindedir.




Geniş tırnak yüzeyleri, yük bindikçe zemine gömülme eğilimi ve sivri olmayan tırnak uçları nedeniyle balçık ve kumda en iyi tutan demirlerden biridir. Yosunlu bölgelerde, tırnakları zemine saplanamadığından tutunma sağlayamaz. Kullanımı pratiktir.
Gemi Demirleri: Genellikle ağır gövdeli ve iki tırnaklı demirlerdir. Tırnaklar haraketlidir ve bedenle belli bir açı yapar. Ağırlıkları ve haraketli tırnakları başlangıçta dibe yatmış olan demiri yük bindikçe zemine gömer.




Gemiler için kullanımı pratiktir ve loçalarına sorunsuz otururlar. En bilinen ve kullanılan modeli Stockless'dir. Kayalık ve yosun zeminde iyi tutunma sağlayamazlar.
Grapnel Demiri: Küçük bot ve tekne demirleridir. Dört tırnaklı, hafif demirlerdir. Loça düzenleri yoktur. Tekne içine alınmaları gerekir. Bot ve küçük tekneler için kullanımları kolaydır.





Yukarda sözü edilen demirler dışında çeşitli tiplerde demirler üretilmektedir. Bunların bazıları şunlardır:

FORTRESS, MUSHROOM(MANTAR), SPADE, BARNACE, BÜGEL VS...

Hepsinin farklı özellikleri vardır. Tekne tipi ve seyir yapacağımız bölgenin özelliklerine göre demir tipi seçilmelidir.

Tuncay Tok
__________________
Hamdi Tekbıyık
08/08/1974 Facebook
Balık Avı Videolarım
Facebook Balık Sevdam
İstanbul
0 RH(-)



Baliksevdam.com


Hamdi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 07-05-2010, 12:50 PM   #2
Aktif Üye
 
özcan bolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: May 2010
Bulunduğu yer: istanbul/ümr
Yaş: 38
Mesajlar: 883
Konular: 8
Teşekkürleri: 0
1 Mesajı, 1 Teşekkür Aldı
Standart

bana biri lütfen açıklarmı çocukluğumdan beri merak ederim /tamam çıpa(çapa) denize sağlamca tutundu hani koca tekne gemi sabitlendi iyide geri nasıl çıkarılıyor nasıl serbestleniyo öyle ya ha hemide sağlam vinç var derseniz ya küçük tekne sandalda bu iş nası oluyor ?
özcan bolat isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-08-2011, 12:53 PM   #3
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: Aug 2011
Mesajlar: 1
Konular: 0
Teşekkürleri: 0
0 Mesajı, 0 Teşekkür Aldı
Standart

dalgıç iniyo denize ayıklıyo oraları

işin aslı şöyle gemi sabitken daha çok ip bırakıyosun yani atıyorum 20 metre suyun derinliği sen 60 metre ip bırakıyosun dolayısıyla yere tutunma açısı değişiyo demirin çekerken normal çekiyosun önce demiri attığın yere kadar gemi geliyor dik açı olduğunda yukarı doğru gelmeye başlıyo
cuk_o isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10-09-2011, 22:21 PM   #4
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: Sep 2011
Mesajlar: 1
Konular: 0
Teşekkürleri: 0
0 Mesajı, 0 Teşekkür Aldı
Standart

Teknelerde demirin tutunma sebebi ağırlıktan çok takılmadır. Zemine yatık olarak çekildiğinde demir zemin içine gömülür ve bu takılma tekneyi yerinde tutar. Demir alırken ise yatay çekme yerine dikey çekme oluşturulur, yani demirin üstüne doğru gidersiniz ve demir zincirini veya halatı çektiğinizde demir yukarı döner ve zeminden kurtulur. böylece sadece ağırlığını kaldırırsınız. yaklaşık 10 metreye kadar teknelerde demir genellikle el ile alınabilir. Daha büyük teknelerde mekanik avantaj sağlayan el ile çalışan veya elektrikli veya hidrolik ırgatlar vardır.
celenoglu isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İğne Çeşitleri Ersin İğneler, İğnelerin Anatomisi , İğne Çeşitleri İle Nerede Kullanılabileceği Hususları 6 05-06-2014 18:05 PM
Demir Almanın Kolay Yolu (Vira) AKIN KAPTAN Tekne İle İlgili Genel Bilgiler 19 06-11-2013 19:36 PM
Zokalar Ve Çeşitleri NoFe@R!!! Zoka, Sarımsak Zoka ve bütün Zoka Çeşitleri 1 08-02-2011 03:43 AM
Makine Çeşitleri Ersin Makineler, Olta Makaraları Özellikleri İle açıklamaları 0 19-08-2010 16:57 PM
Hızlı Çözülebilen Demir Bağı ve Demirleme Emniyeti AKIN KAPTAN Tekne İle İlgili Genel Bilgiler 7 16-07-2010 15:03 PM


Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:54 AM.


Balık Balık Avı Organizasyonlar Olta Misina lüfer Makina Levrek Sazan Turna Kamış Tekne Çapari Balık Avı Videoları Fotoğraflı Balık Avı Hikayeleri
Powered by vBulletin® Version 3.7.1 .
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
By Hamdi Tekbıyık
Reklam Malzemeleri