Duyuruyu Kapat
Google Gözat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

BİLENLERDEN KALAMA İLE İLGİLİ HERŞEY

Konu, 'Makineler, Olta Makaraları Özellikleriyle Açıklamaları' kısmında i_gulistan tarafından paylaşıldı.

  1. i_gulistan

    i_gulistan Aktif Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    7 Şubat 2012
    Mesajlar:
    443
    Beğeniler:
    123
    Şehir:
    istanbul-hatay
    Arkadaşlar ben makine ve kamışı yeni kullanmaya başladım yalnız bu kalama olayını tam anlamadım bu kalama ne işe yarar tam olarak vites gibi bişey mi ne zaman sıkarız ne zaman açmamız gerek yada devamlı aynı şekilde kullansak bi sorun olur mu önden kalama ile arkadan kalama arasında bi fark var mı ve kalama cidden işe yarayan bi şey mi normal zamanda kullanırken kalama gevşek mi yoksa sıkımı durmalı.büyük balım vurdugunda oynamasak bi sorun olur mu bu kalamayla ilgili her şeyi bilmek isterim hatta birazdan bakırköy sahilde ava gideceğim ama artık ozamana kadar bilgi bulmazsam öle denemeye gidecem.şimdiden sağolun
     
  2. Sponsorlu Bağlantılar
  3. ryetik

    ryetik Aktif Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    809
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İstanbul - Samsun
    Kalama konusu uzun uzun konuşulacak bir konu. Bakırköy sahilinde yada boğazda yapılan avcılıkta kalamaya gerek yok.
    Kalama ayarının bir standardı yoktur , kullanılan takıma , hedef balığa , mera ya göre değişen bir durum bu.
    İri balık avlarken istavrit çeker gibi çekemezsiniz. Balığı yorup kamışı kullanarak balığı kepçelenecek mesafeye getirmeniz lazım. Burada yorma işini makina daha doğrusu kalama yapmaktadır. Kalama ayarı yapılmış makinayı kullanarak yaptığınız avda balık oltaya takıldığında fişekleyerek makinadan misina almaya başlar ancak kalama ayarı atıyorum 2 kg'a ayarlanmış ise makinadan misina alması için balığın 2 kg dan fazla güç ile çekmesi gerekir. Böyle bir yükü hiçbir canlı sonsuza kadar taşıyamaz dolayısı ile yorulur ve hareket edecek gücü bile kalmaz işte bundan sonra yani balık durunca biz balığı çekmeye başlarız. Tabi bu ayarlar ve zamanlama tecrübe gerektirir mücadele esnasında balığın büyüklüğüne , meranın durumuna (kayalık , ilişkenli yada ilişkensiz..) , takımın gücüne göre ayar yapılması gerekebilir. İlk ayarı balık tutmaya başlamadan kamışın ucundan yapmak gerekir , direk makinadan kalama ayarı yapılması sağlıklı olmaz.
     
  4. hızır şeref gültekin

    hızır şeref gültekin Daimi Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    3.985
    Beğeniler:
    365
    Şehir:
    rize
    kalama ayarı doğru ayarlandığında birçok ebattaki balıklarla kolayca baş edebilmemizi sağlar biraz derinlemesine bir konudur bu yazılan çizilen çok ama insanların ne anladığı tartışılır kalama ayarı sizin cankurtaranınız olmalıdır
    kalama ayarını kullandığınız ekipmandaki en zayıf halkayı kurtaracak şekilde ayarlamalısınız ki sizi ekipmanınız yarı yolda bırakmasın ! asıl önemli olan budur genel kullanımlarda en zayıf halka genelde misinedir bu yemli takımlarda unutulmaması gereken ayarladığınız kösteklerden denemeler yapmanız iyi olacaktır yani en zayıf halka kullandığınız düğümlere indirgenir bu genelde hep atlanır kalama ayarı kamışa bağlı haldeki makinenin üzerinden alınan misinenin kamışın ucundan (eğer yemli takım ise) kullandığınız kösteklerden aşağı doğru çekerek takımın nereye kadar dayandığını test ederek en doğru kalama ayarını bulursunuz spin takımlarda ise durum daha sorunludur satın aldığınız misinenin asla üzerinde yazan çekerine güvenmeyin ! nedeni firmaların sorunu değil sürekli sarıp boşalttığınız misinenin ilişkenlerle kamış fincanlarıyla makinenin sarım rulmanıyla makinanın kafasıyla olan sürekli münasebeti olacaktır genelde spinci arkadaşlarımız ustalarımız çok çekerli olan ultra pahalı misineler kullanırlar bu bence lazım olmasada (bana göre ) olsada fena olmaz hani ama bu sefer kullandığınız kamışın izin verdiği kadar kalama ayarı yapabilirsiniz elde onu test etmek bağladığınız klipsten kamışın ucundan alınan misinenin çekilerek test edilmesinden ibarettir makinelere gelelim dilim döndüğünce önden kalama kullanıyorum tavsiye de ederim gerek hafifliği gerek rahat kullanımı güven vermesi gibi arkadan kalamalı makinelerin ayarı hassaslığı uzun ömür gibi sorunları olduğunu kalama esnasında makinanın daha dar olan yük halkaları sebebiyle de ısındığını okumuştum yani önden kalama 1 arkadan kalama 0 diyebilirim daha bilgili ustalar daha detaylı cevaplar verecektir kesinlikle :D rasgele
     
  5. oktay16

    oktay16 Moderatör

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    31 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    4.585
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    BURSA
    Merhaba ibrahim,

    Kalama, balık avında gerçekten dönüm noktası diye adlandırılabilir, Çok sıkı tutarsın iri bir balık yakaladığında çat diye koparır, gevşek bırakırsın sesi duymassan misinen boşalır gider, anlayamazsın ucundaki balığın büyüklüğünü, Şöyle yapmanı tavsiye ederim genelde herkezde bu şekilde kalama ayarı yapar kamışına takımını bağlamadan önce, kalamanı güzelce sık, ucundan misineyi elinle çekmeyi başarana kadar gevşet ne çok gevşek olsun nede çektiğinde misinen gelmiyecek kadar sıkı. Denediğinde ne demek istediğimi anlayacaksın,

    Avlanacağın duruma göre tekrar sıkar veya gevşetirsin. rastgele..:)
     
  6. i_gulistan

    i_gulistan Aktif Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    7 Şubat 2012
    Mesajlar:
    443
    Beğeniler:
    123
    Şehir:
    istanbul-hatay
    diğer arkadaşalrın dediğide güzel ama pek anlaşılır olmasa durumu anladım gibi özellikle oktay senin dediğin çok mantıklı geldi ve kalamayı nasıl yapacagımıda anladım yani bizim elle yakalarken oltayı ver çek tatktiği bi yerde tam olarak yormak amaçlı ama daha kullanışlı çekerken sabit bi güç harcamak zorunda yoruluyor güzel bir fikir makinem heralde bunu kaldırabilir remixon vikng 5000Vi bu arada makine ve kamısımı bugun bakırköy sahilde denemeye gideceğim nasıl uzaga atabilecekmiyim yarında sarıyer istinye civarına gidecem hava güzel olursa inş
     
  7. seagull

    seagull Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2012
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Kalama; Bir örnekle açıklayacak olursak Tekneden kamışla sırtı çekerken en önemli fonksiyondur. Balık sahte yeme atladı çok sıkı kalama olursa kamış kırılır, misine kopar, sahte yem balığın ağzında kalır vs. Kalama çok gevşek olursa balığın kurtulma şansı var.
     
  8. KayaBalığıKaya

    KayaBalığıKaya Daimi Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    1.083
    Misinanın çeker kuvveti, avlakta hedef balıkların büyüklüğü ile alakalıdır. Çok gevşek olursa balığa tasma atıp çekemezsin çok sert olursa misinayı filan kopartabilir. Ben elimde biraz zorlayarak çekiyorum. Misina elimi acıtmadan kalama açılıyorsa tamam diyorum ama hiç acıtmayacak daha doğrusu elini sıkıştırabilir ama acıtmaz filan.
    Gitti kaç kiloluk balığım bu aptal kafa kalamayı gereğinden fazla sıkıtığı için. Rüyalarıma giriyor meret. 0.06 berkley i kopartıp gitti o derece yani.
     
  9. i_gulistan

    i_gulistan Aktif Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    7 Şubat 2012
    Mesajlar:
    443
    Beğeniler:
    123
    Şehir:
    istanbul-hatay
    bu arada doğu arkadasımızdan daiwa bg 15 aldım spin avcılığı yapmaya kafayı taktım hem spor amaçlı kolarda güçlenir suan turna mevsimi sazlı dere yi düşünmekteyim kıyıdan nerde spin yapılır istanbulda bilmiorum ama spin de uygun yer bulursam yapcam şimdi makine ye 100 tl bütçeye okuma salina seaspin 285 cm 15-45 gr aksiyonlu kamış set düşünmekteyim bakalım inş spin e ayak uydurabilirim elimle de at çek yapıordum eskiden adı setle yapınca spin oluormuş bakalım okADAR makine kamış aldım da daha hiç gitmedim balığa burda avlakları hiç bilmiorum malesef ama sazlı dere uygun gibime geldi.bakırköyden gideceğim
     
  10. ondersoydinc

    ondersoydinc Aktif Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    29 Kasım 2011
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    istanbul
    Selamlar ibrahim, daha önce açtığın bir konuda sana avcılar ve büyükçekmece civarındaki merak ettiklerini anlatmıştım. ;) Spin için denemeler yapabileceğin yerleri sormuşsun, bence yolun o taraflara düştüğünde kavaklı dereağzı mevkii, güzelce bababurnu ve gürpınar mandaburnu'nda bu dediğin denemeleri yapabilir ve sabah suyunda balık alma ihtimalini kuvvetlendirebilirsin. Tekrar kolay gelsin bol bereketli avlar dilerim