Duyuruyu Kapat
Google Gözat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

UZUN OLTADA ZARGANA FİLETO'NUN YÜZÜŞÜ NASIL OLMALI

Konu, 'Olta Takımları ve Olta Çeşitlerine Genel Bakış' kısmında forsa tarafından paylaşıldı.

  1. forsa

    forsa Yeni Üye

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    24 Ekim 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul/pendik
    Selamlar değerli arkadaşlar,Ben uzun olta ile lüfer avına çıkıyorum bu konuda acemi sayılırım benim sorum şöyle, uzun oltaya fileto zargana takıldığında zargananın yüzüşü nasıl olmalıdır?Ben iğneleri içeriden yemin parlak kısmına doğru takıyordum ve filetoyu gaga iğnesine takıp rapalanın arkasından parlak kısmı yukarı bakacak şekilde gelmesini sağlıyordum bu yüzdürüş yanlışmı bu konuda fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olacağım.
     
  2. Sponsorlu Bağlantılar
  3. echoes

    echoes Aktif Üye

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    8 Haziran 2010
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    35
    Yem takışta sorun yok gibi.Zargananın karın kısmındaki fazlalıkları alıyorsunuz ve yemi düzgün bir şekle getiriyorsunuz.Takımınızı görmedim ama yinede kendimce tarif edeyim.Rapalanın arkasına ikili iğne,ufak fırdöndü,sonra serçe parmağı uzunluğunda çelik tel,yine ufak fırdöndü ve birbirine yine ufak bir fırdöndüyle geçirilmiş iki delikli iğne.Ben şahsen böyle yapıyorum.Bazen tel yerine üçüncü bir iğne de kullanılıyor.Bununla ilgili videolar mevcuttur...
     
  4. forsa

    forsa Yeni Üye

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    24 Ekim 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul/pendik
    yanıt için teşekkürler dediklerinizi yem takma aşaması hepsi tamam benim sorunum zargana nasıl yüzmesi lazım,tam ortadan kesildiğinde ikiye bölünüyo fileto olarak iğneye takıldığında yüzerken parlak taraf sağa etli taraf solamı bakacak yani gagalık ona göremi ayarlanacak.böyle yaptım balık aldım zargananın parlak tarafı üste geldiğinde balık vurmadı.:)
     
  5. echoes

    echoes Aktif Üye

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    8 Haziran 2010
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    35
    Gagalık ve diğer iğneler rapalanın üstüne doğru bakacak ve parlak yer üste gelecek.Balık gelmemesinin sebebine gelince ya balık çok seyrekti,yoktu vs yada Takımınızı görmedim gerçi ama tahmin olarak şunu yapabilirim ,takımınızda kullandığınız gagalık iğnesi ve fırdöndüler büyükse yemin aksiyonu zor olur.Rahat salınmaz.Son faktör olarak belkide yem seçiyor da olabilir.
     
  6. forsa

    forsa Yeni Üye

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    24 Ekim 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul/pendik
    bencede yem seçiyo gibi benim takım tam anlattığınız gibi rapala harika bi aksiyon kazandırıyo zarganaya üç iğne kullanıyorum yemde dönme vs. hiç olmuyo demekki denk gelmedi cevaplar için teşekkür ederim selamlar.
     
  7. balıkoltası

    balıkoltası Daimi Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    4.161
    Beğeniler:
    2.988
    Şehir:
    İstanbul
    [​IMG]
     
    Ahmet R. ÖZDEMİR bunu beğendi.