Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Denizlerimizde yaşayan zehirli balık çeşitleri

Konu, 'Deniz Canlıları ve Balık Çeşitlerine Genel Bakış' kısmında fishlover tarafından paylaşıldı.

  1. engin1981

    engin1981 Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    6 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    13
    Merhabalar. 3 yıl önce çeşmede zıpkınla balık kovalarken benim kadar büyük simsiyah bir vatoz ile karşılaştım.kuyruğunun tehlikeli olduğunu bildiğim için nefes bile almadan geçmesini bekledim. Nasıl bir cesarettir vatos koya doğru gitti yani dönüşte yine karşılaşabilirdik ama balık sevdası o korkunun üstünde olduğundan hiçbişey yok gibi devam ettim
     
  2. Sponsorlu Bağlantılar
  3. senihcan

    senihcan Daimi Üye

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.666
    Beğeniler:
    1.979
    Şehir:
    İstanbul
    Akdenizde avalanan arkadaşlar için malesef yeni bir çok zehirli türümüz oldu . Aslan balığı son dönem de akdenizde avlanan oltacıları ziyaret eden ve malesef akdeniz sahillerinde artık sıkça oltalarımızı ziyaret eden dragonya kadar zehirli bir balıktır. Balığın suyun dışındaki görüntüsünüde paylaşim. İlk iskenderun körfezinde rastlanan Aslan balığı en son Mersinde avlanan balıkçılar tarafındanda yakalanıyor. Lütfen dikkat edelim. Şuan benim bildiğim temas halinde tehlikeli olan benim bildiğim balıklar Fener balığı , iskorpit , vatoz ve vatazgiller , müren , çarpan ,dragonya ve aslan balığı .
     

    Ekli Dosyalar:

    Dalgic07, Önder Kanığ ve Mesut1903 bunu beğendi.
  4. KayaBalığıKaya

    KayaBalığıKaya Daimi Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    2.846
    Beğeniler:
    1.302
    Trakonya nın birden fazla türü vardır ve en tehlikelisi "varsam" denilen en küçük türüdür. En küçük olmasına rağmen zehiri en etkili olan tür budur. Sadece zehirinin gücünden dolayı değil. Kumsallarda, bir karış suda, hatta denizle kumun birleştiği noktalarda bile bulunabilir ki özellikle şapada şupada suda koşturanlar için oldukça tehlikeli olabilirler. Kardeşim küçükken sudan sürünerek çıkma oyunu oynarken elini karaya attığında baş parmağından çarpmasından dolayı bu balığın olduğu kumluk alanlarda pek hızlı adımlar atarak denize girmemek lazım ayağınızı kuru kumlara atana kadar dikkatli olmakta fayda var.... tedavisi ise kaynar suyla muyla uğraşmayın varsa amonyak yoksa idrar "amonyak süreceksiniz iki saat çarpılan yerde tutmayın 5 sn yeterlidir yoksa çarpılan yeri yakar ve kolay kolay geçmeyen bir yara oluşur" sonra buz tedavisi ve en sonunda da bir acil servis filan gidilmesi gerekir. Gerçi acil serviste de yapacak pek bir şey yok "avil" çakıp müşahade altında tutuyorlar o kadar....

    İskorpit, çarpsın bir şey olmaz en fazla 2 saat ağrır sonra geçer. Hatta iyidir ümmün sistem harekete geçer filan... İlk çarpma anında amonyağa filan gerek yok sirke dökün gitsin. Heee bu arada vücutta şişme filan olursa direk hastane tabii... Siz her şartta hastaneye gidin bence :D

    Rina, zehirlidir ama mızrak başı gibi iğnesi yüzünden sokması oldukça tehlikelidir. İğne hem zor çıkar hemde de iğnenin girdiği yerde ki yara yara kolay geçmez. Antibiyotik tedavisi gerekebilir. Çarparsa doğru doktora...

    Torpil balığı, elektrik çarpar. Kalp damar sorunu varsa tehlikeli olabilir.

    Ve çeşitli deniz anaları var ki onların da dokungaçları filan çok fena yaralar açabilir vücudunuzda. Yüzerken filan dikkatli olun.

    Denizde tanımadığınız hiçbir canlıyı elinize almayın oynamayın... Çok küçük bu ne yapabilir yaaa diyeceğiniz canlılar bile canınızı çok yakabilir hatta öldürebilir.
     
    Hoper, scorpion26, Dalgic07 ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  5. strangolos

    strangolos Misafir

    eksiden bir entry adeta
     
  6. yasin akıncı

    yasin akıncı Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Mart 2017
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    mersin silifke
    Bu balığın adı sokarmış beni iki kere soktu ama bi yarım saatlik yanmadan sonra acısı geçiyor tehlikeli bir balık mı? Ama acayip lezzetli. 2017-03-09-18-49-37-1004052300.jpg
     
    ozgurocgur ve coner bunu beğendi.
  7. coner

    coner Daimi Üye

    Yaş:
    60
    Kayıt:
    29 Ekim 2014
    Mesajlar:
    7.533
    Beğeniler:
    14.078
    Şehir:
    istanbul/Üsküdar/Tuzla
    Artık daha dikkatli olursun.:)
     
    yasin akıncı bunu beğendi.
  8. Apathetic

    Apathetic Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2016
    Mesajlar:
    900
    Beğeniler:
    1.219
    Şehir:
    Düzce
    Bu balikla alanyada bu yaz tanistik, ben pek bilmedigim bir balik oldugu icin temkinle yaklastim sorun yasamadim.. Ama bu baligi avuclayan adam cok malesef.. Sahilden bunu ekmekle yakaliyorlar, suyun altina gozlukle daldim ve bu baliktan inanilmaz sayida gordum.. Yerel halk buna 'sokar' diyor.. Ben yemedim ancak cok lezzetli oldugu soyleniyor..
     
    yasin akıncı bunu beğendi.
  9. Hako

    Hako Aktif Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    22 Mart 2017
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Ankara
    Bu balon balığından, hayli çok yakaladım. Çok yakaladım derken şu şekilde, geçtiğimiz seneler 3-4 gün peşi sıra tekne avına çıktık, o ara korkunç sayıda denizden çıkardım bunları. Başımdan geçen tecrübem şöyle, Tekne avcılığı yaparken birden balık kesilir, ardından olta sanki süzülüyormuş gibi olur ve yem mi düştü der yukarı bir çekersin takımı, o da ne!!!!! iğne nerede ?!?!?!?!? Balon balığının keskin dişleri vardır, keser alır. Yeme vurduğu çok az denk geldim, olta böyle bi boşluktaymış gibi olur işte o an bi asıl hoppp oltada, hiç mücadele etmezz, deniz üstüne yaklaşınca bi atarlanır ama nafile, tekneye aldığın an hemen tutardım, şişmesin yoksa elle kavramak zor olur. Hatta babam teknenin ortasındaki balık koyma livarlarından birinin altındaki tıpayı çıkarır bunlardan birini oraya sokar, balon balığıda şişer, sıkışır ve tıpa diye tutardı orada. :( Çok canice ama o an ki avlak yerimizi bu balığın gelmesiyle kaybetmemiz ve babamın bu istilacı balığın gelmesi ile bir çok avlak yerine artık gidememesi artık bu noktaya getirdi adamcağızı.

    Herneyse bu arada bu balığın resimleri.

    images.jpg

    fft16_mf6849295.Jpeg

    indir.jpg

    Bu arada Akdeniz bölgesi balıkçı arkadaşlarım için şunuda bildirmeliyim, Çukurova Üniv. bu balıkların zehiri için proje çalışması yapıyor. Milliyet haber linki burada...
    Balon balığı zehri için yerli proje

    Eğer imkanınız varsa Çukurova üniv. ile irtibata geçip yakaladıkça sizlere getirelim mi şeklinde bi sormak lazım. Yakaladıkça onlara götürürüz hem de ülkemiz denizlerinden bu balığı temizlemiş oluruz.
     
  10. Hako

    Hako Aktif Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    22 Mart 2017
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Ankara
    Bu arada şunuda eklemem de fayda var bu balığın 4 çeşidi varmış. Ben elle tuttum ama şanslı olabilirim tuttuğum cinsi derisinde zehiri olmayan olabilir. Gene de dikkat Şart.
     
  11. KayaBalığıKaya

    KayaBalığıKaya Daimi Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    2.846
    Beğeniler:
    1.302
    Balon balığının çok güzel sashimisi oluyormuş... ama uzman bir abinin temizlemesi lazım tabii... bide Japon imparatorlarının yemesi yasak.

    SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi